* Născut la 27 martie 1945, Piteşti, Argeş
* Absolvent al I.A.P. Bucureşti
* profesor Mihai Rusu, promoţia 1971
* specializare Muzeografie, promoţia 1982
Membru titular al U.A.P. din România (1975)
Preşedinte al Uniunii Artiştilor Plastici din România – Filala Piteşti 1980-1990
Profesor Liceul de Artă „Dinu Lipatti” Piteşti
Lector universitar Universitatea Piteşti
Atelier creaţie: Str. Tg. din Vale nr. 20, Piteşti, Argeş
Tel. 0248/636050. Acasă: Tel. 0248/290001
Mobil: 0745 363523
Activitate artistică
Expoziţii personale şi de grup în ţară:
1971 Expoziţia Cenaclului de Artă Plastică din Piteşti Muzeul de Artă Piteşti
1972 „Semnificaţia Stilului” Simpozion Muzeul de Artă, Piteşti
1973 Expoziţie de grup Sala „Amfora” Bucureşti
1978 Expoziţie de grup „Galeria de Artă” Cluj-Napoca
1982 Expoziţie de grup „Căminul Artei” Bucureşti
1985 Expoziţie personală „Căminul Artei” Bucureşti
1986 Expoziţie de grup Sala „Dalles” Bucureşti
1986 Expoziţie de grup Râmnicu-Vâlcea
1990 Expoziţie de grup Galeria „Orizont” Bucureşti
1976-2002 Expoziţii personale galeria de Artă „Metopa” Piteşti
1992-2003 Salonul Judeţean Centrul Cultural Piteşti
2003 Expoziţie personală – Rectoratul Universităţii Piteşti
2004 Expoziţie de grup aniversară (53 de ani de la înfiinţarea U.A.P. Piteşti), Muzeul Judeţean Argeş
2004 Salonul de iarnă Centrul Cultural Casa Cărţii Piteşti
2005 Expoziţie personală – „ARTIS” Bucureşti
Expoziţii internaţionale
1973 „Plener” ‘73 Bydgoscz – Polonia
1973 Expoziţie personală Bydgoscz – Polonia
1986 Expoziţie de grup Bydgoscz – Polonia
1990 Expoziţie de grup Erlangen – Germania
1992 Expoziţie de grupu Toulouse – Franţa
1993 Expoziţie de grup Nancy – Franţa
2001 Expoziţie personală Munchen – Germania
2005 Expoziţie de grup Berlin – Germania
„Tânărul pictor creează imagini în care reconstituie din trăsături largi, libere, formele personajelor sau lucrurilor, nu atent la o minuţie a desenului, ci la sugestia rapidă, de ansamblu, a volumului iscat din culoare. Păstrând întreagă pasiunea analizei cromatice Ion Pantilie plasează, adesea, în spaţiul imaginii, o ată colorată care devine „tema” cromaticii, bagheta care provoacă intenstiţile tonurilor din restul compoziţiei. Îşi asumă, în acest fel, o intrpretare originală a travaliului pictural, ce îi anunţă o evoluţie pe care merită să o urmărim.”
1972, Alexandra Titu
„Pictura lui Ion Pantilie, de pildă, se circumscrie unei zone de extremă acurateţe, rămâne mai mult în transcendenţa imaginii decât în imanenţa ei, în spatele vizibilului mai mult decât în vizibil, luat ca opacitate sau ca zid de care privirea se sprijină.”
2004, Pavel Şuşară