„Publicistica lui Mircea Eliade stă sub semnul activismului cultural,
al trăirii intelectului întru cultură”

MIHAI POSADANăscut în Transilvania (România), în Sibiu, la 2 septembrie 1953.
Activitate literară timpurie şi susţinută. Absolvent al Şcolii populare de artă din Sibiu. Numeroase premii la expoziţiile organizate în ţară, cu lucrări în ulei, acuarele, desene.
Poet, Mihai Posada participă la multe festivaluri şi concursuri de creaţie, obţinând o serie de distincţii şi premii literare. Este autorul volumelor de versuri: Elegiile lui Semyaza, 1993, Anagnoze & Apocrife, 1999, şi Acasă, 2007.
Studii de Jurnalism la Universitatea Lucian Blaga din oraşul natal. Secretar de redacţie al cotidianului sibian independent Tribuna.
Doctor în Ştiinţe Filologice al Universităţii Lucian Blaga din Sibiu, 2005.
Profesor asociat „cu ora” (visiting) al Facultăţii de Jurnalism, în cadrul Universitaţii de la Sibiu, în perioada anilor 2004-2007, pentru seminarul Publicistica românească interbelică şi Gazetăria generaţiei ’30, la studenţii în jurnalistică, respectiv în comunicare şi relaţii publice; şi pentru laboratoare de Iniţiere în presa scrisă şi Specializare în presa scrisă, cu la cu cu studenţii în jurnalism, comunicare şi relaţii publice şi cei de la filosofie, ai aceleiaşi facultăţi.
Autorul unui amplu studiu monografic (470 de pagini), intitulat: Opera publicistică a lui Mircea Eliade, 2006.

Gabriel Stănescu: Ce te-a determinat să te ocupi de publicistica lui Eliade?
Mihai Posada: Luasem ca teză de licenţă, în anul 1999: Mircea Eliade, gazetar la Vremea, aşa că studiul respectiv, urmat de cercetarea doctorală, urmată la rândul ei de redactarea cărţii intitulate Opera publicistică a lui Mircea Eliade, volum apărut la Criterion Publishing din Bucureşti, în 2006, au însemnat desfăşurări ale unei oportunităţi pe care deschiderea de după ceea ce eu tot numesc rotaţia românească din decembrie 1989 le-a pus la dispoziţia unui mai vechi cititor al textelor lui Mircea Eliade.

2008-03-03T16:00:00+02:00