Mitingurile aviatice şi politica discreţionară a noii conduceri politice  

Orice pentru reprezentanţii
clasei muncitoare

Sindicatul salariaţilor CFR-işti, secţia aviatică şi-a propus pentru data de1 iulie 1945, ora 10, să organizeze un miting aerian pe aerodromul Giuleşti, de lângă Bucureşti, fapt pentru care s-a adresat o cerere Comisiei Aliate de Control care, în România, a fost numai sovietică şi fără a cărei aprobare nu mişca nici un avion. Pentru început, sindicatul a solicitat aprobarea efectuării unor zboruri de antrenament în vederea organizării acestui miting aerian pentru CFR-işti.  
În vederea programării mitingului s-au adresat Ministerului Comunicaţiilor şi Lucrărilor Publice care a dat ca răspuns, în rezoluţie, următoarele:
„S.S.A. [Subsecretariatul de Stat al Aerului – n.n.] va da dispoziţie la aerodrom spre a fi pregătită această demonstraţie. DAC [Direcţia Aeriană Civilă – n.n.], am aprobat  mitingul. Să se ia măsurile necesare”1. Ulterior, Comisia Aliată de Control, prin şeful său – generalul Vinogradov – cu adresa nr.752/26 iunie 1945 a comunicat ministrului de Comunicaţii român, I. Gh. Maurer, avizul său, formulat astfel:

 „Comisia Aliată de Control, pentru mitingul aviatic organizat la 1 iulie 1945 nu  are nimic de spus. Se pune doar în vedere că zborurile de antrenament din 28, 29 şi 30 iunie de pe aerodromul Giuleşti să nu depăşească o rază mai mare de 5 km de la aerodrom”.

2007-05-14T16:00:00+03:00